نوشته های مربوط به تلویزیون

خرید تلویزیون لیزری؟

آیا باید تلویزیون لیزری بخرید؟ این سوالی است که با توجه به گران بودن این فناوری همیشه شاید از خود سوال کرده باشید- تلویزیون لیزر فناوری نادری است در در زیر به این سوال و سوالات اصلی در زمینه تلویزیون با فناوری لیزر پاسخ خواهیم داد.

تلویزیون لیزری چیست؟

تلویزیون لیزری یک فناوری پیشگام است که کیفیت تصویر 4K عالی تولید شده توسط لیزر Ultra Short Throw Laser را ارائه می دهد. وقتی صحبت از فناوری تلویزیون لیزر می شود ، Hisense پیشگام است و هدف نهایی آن ایجاد تجربه بی نقص سینمای خانگی است. – در واقع یک پروژکتور کوتاه برد است، با استفاده از یک نمایشگر با اندازه مشخص و بر روی یک صفحه اختصاصی ALR می تواند تصاویر زیبایی به نمایش بگذارد. تلویزیون های لیزری گران هستند هر چند تصاویر بسیار زنده و پویا به نمایش در می آیند. تولید کنندگان زیادی در بازار تلویزیون های لیزر حضور ندارند بنابراین رقابت خاصی هم وجود ندارد، Hisense با سری لیزر 120 اینچی L5F ، بیشترین تولید این تلویزیونها را در دست گرفته است. 

تلویزیون های لیزری: چگونه کار می کنند؟

از نظر فنی، نامیدن آنها به عنوان “تلویزیون های لیزری” کمی اشتباه است. آنها بر اساس فناوری پرتاب کوتاه برد ساخته شده اند و از یک صفحه نمایش  ALR (ambient light reflection) برای انعکاس موثر نور به سمت بیننده استفاده می کنند. Hisense و Epson به چند دلیل از اصطلاح تلویزیون لیزری استفاده می کنند، یکی از این دلایل برای بازاریابی و جلب مشتری بیشتر و دلیل دیگر وجود بلندگوهای داخلی، سیستم عامل هوشمند و… دقیقا همانند تلویزیونهای عادی. اصولا فناوری لیزر نسبت به فناوری لامپ LCD یا DLP کمی گرانتر است ، اما تصویری واضح و به طور کلی روشنایی بسیار مناسبی را ارائه می دهد و بنابراین انتخاب خوبی برای استفاده در اتاقهای با نور زیاد نیز می باشد.

قیمت تلویزیون لیزری چقدر است؟

تلویزیون های لیزری تقریباً به همان اندازه پروژکتورهای پرتاب کوتاه برد پریمیوم قیمت دارند (منطقی است ، زیرا تقریباً یکسان هستند!). این بدان معناست که شما مدل هایی را پیدا خواهید کرد که از حدود 3500 پوند  شروع می شوند و به 7000 پوند  می رسد. 

تلویزیون های لیزری Hisense: چه مدل هایی وجود دارد؟

تعداد انگشت شماری تلویزیون Hisense برای انتخاب وجود دارد که نام آنها در مناطق مختلف کمی متفاوت است. در انگلیس ، بزرگترین تلویزیون لیزری Hisense به “L5” 100 اینچ (4999 پوند) با مدل کوچکتر 88 اینچ (3،499 پوند) است که هر دو در مقایسه با تلویزیونهای عظیم 75 اینچی امروزی بسیار قابل توجه هستند. هر دو مدل 4K HDR هستند و از HDR10 و HLG پشتیبانی می کنند (اما نه Dolby Vision یا +HDR10  که بندرت روی پروژکتورها دیده می شوند را دارند)  همچنین دارای بلندگوهای 2x15W Dolby Atmos هستند. شما عمق رنگ 10 بیتی ، گستره رنگی عالی و زاویه دید مناسب 70 درجه را دریافت می کنید – هرچند جدیدترین L5 100 اینچی دارای زاویه دید باریکتر 36 درجه است. هر دو با پشتیبانی از Netflix ، Amazon Prime ، YouTube و Freeview Play روی پلتفرم هوشمند(سیستم عامل) Vidaa U نیز اجرا می شوند. اگرچه HDMI 2.1 یا eARC را نیز دریافت نخواهید کرد.

مدل 100 اینچی “لیزری” (6999 پوندی) نیز 4K HDR ارائه می دهد ، اما صدای Dolby Atmos را ندارد. با این وجود، یک ساب ووفر بی سیم 60W برای جبران نقص سیستم صوتی ارائه می شود. در ایالات متحده ، همه چیز کمی بزرگتر است. می توانید L5F 100 اینچی (399دلار) یا نسخه جدیدتر آن را برای 2021 انتخاب کنید که در عوض در اندازه 120 اینچ (4999 دلار) ارائه می شود. این مدل ها به جای Vidaa U روی Android TV اجرا می شوند در غیر این صورت مشخصات با مدل های موجود دراروپا مطابقت دارد.

تلویزیون های لیزری اپسون: چه مدل هایی وجود دارد؟

در حال حاضر اگر به دنبال یک تلویزیون لیزری از برند اپسون هستید ، باید دنبال تلویزیون لیزر Epson EpiqVision Ultra LS500 باشید. همانند بزرگترین مدل Hisense ، نیز یک تصویر 4K را بر روی صفحه نمایش 120 اینچی ALR با عمق رنگ 10 بیتی HDR را مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر با قیمت 4499 دلار در ایالات متحده به فروش می رسد و در اواخر سال 2020 عرضه شد، به این معنی که هنوز یک مدل نسبتاً جدید است. اخیراً، اپسون یک مدل EpiqVision Ultra LS300 را منتشر کرد که همچنین دارای یک صفحه نمایش 120 اینچی و یک سیستم صوتی طراحی شده با همکاری یاماها است و در ایالات متحده و استرالیا با قیمت $ 1،999 در خرده فروشی میتوان تهیه کرد. 

آیا باید تلویزیون لیزری بخرم؟

هر چند تلویزیون های لیزری زیادی در بازار وجود ندارد، اما اگر بین تلویزیون لیزری (اساساً یک پروژکتور پرتاب کوتاه) و تلویزیون LED/LCD گیر افتاده باشید چی؟ مقایسه این دو با مقایسه فن آوری های مختلف تابش نور و نمایشگر که از آنها استفاده می شود، تقریباً شبیه مقایسه سیب و پرتقال است ، اما در عمل بیشتر تلویزیون های سطح بالای 4K LED-LCD همانند تلویزیون کیولد سامسونگ Q80T به همان اندازه این تلویزیون لیزری روشن و رنگارنگ می شوند و با هزینه کمتری – همچنین تلویزیونهای سطح بالای LED نیز از فرمت های HDR بیشتری پشتیبانی می کنند (Hisense L5F فقط از HLG و HDR10 پشتیبانی می کند) و علاوه بر این، تلویزیون ها نگران تعویض لامپ هر 25000 ساعت نیز نیستند هر چند اینکه نور انعکاسی درتلویزیونهای لیزری، به جای اینکه مستقیماً در چشم منعکس شود ، به رو صفحه تابیده می شود بنابراین چشمان شما حتی پس از تماشای طولانی مدت خسته نمی شود .لی در کل خرید تلویزیونهای LED بالارده گزینه بهتری از تلویزیونهای لیزری می باشد.

نوشته های اخیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The maximum upload file size: 100 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here